Safe Houses

Doelgroep

Herstellende alcoholisten en verslaafden die net een klinische 12-Stappen verslavingsbehandeling afgerond hebben, of tijdens hun verblijf een 12-Stappen dagbehandeling doorlopen.

Werkwijze

• Een 12-Stappen dagbehandeling als nog geen klinische 12-Stappen verslavingsbehandeling is afgerond.
  • Deelname aan de wekelijkse groepen.
  • Deelname aan minimaal drie 12-stappenbijeenkomsten per week.
  • Wekelijkse kookbegeleiding.
  • 12-stappen workshops en huishoudelijke workshops
  • Het naleven van de huisregels.
  • Binnen de eerste 30 dagen dagbesteding van betaald werk, vrijwilligerswerk of scholing.

Capaciteit
Bezetting op basis van tweepersoonsslaapkamers, ruimte voor 12 bewoners. Verblijfsduur van een bewoner is minder dan 6 maanden.

Kosten

• Er is een maandelijkse eigen bijdrage van € 275,- per maand.  Daarbij worden eer éénmalig 3 betalingen gevraagd:
    • Borg van € 125,
    • Sleutelborg van € 25,
    • éénmalige kosten textielpakket € 25  (beddengoed en handdoeken)
    • Daarnaast moet dagelijks  een minimaal te besteden bedrag van €5,00 voor het gezamenlijke runnen van het huishouden voorhanden zijn.

Voor aanmeldingen: klantaanvraag@stichting12stappen.nl
Verdere informatie: info@stichting12stappen.nl of bel 020 4277 584