Safe Houses

Doelgroep
Herstellende verslaafden/alcoholisten woonachtig in Amsterdam die net een Minnesota Model opname afgerond hebben, of tijdens hun verblijf een Minnesota Model dagbehandeling doorlopen.

Werkwijze

• Een Minnesota Model dagbehandeling als nog geen Minnesota Model opname is afgerond.
  • Deelname aan de 2-wekelijkse therapiegroepen.
  • Deelname aan minimaal drie 12-stappenbijeenkomsten per week.
  • Wekelijkse kooklessen.
  • Het naleven van de huisregels.
  • Binnen de eerste 30 dagen dagbesteding van betaald werk, vrijwilligerswerk of scholing.

Capaciteit
Bezetting op basis van tweepersoonsslaapkamers, ruimte voor 12 bewoners. Verblijfsduur van een bewoner is minder dan 6 maanden.

Kosten

• Voor Amsterdammers: Er is een maandelijkse eigen bijdrage van € 560,- per maand.
  • Voor NIET Amsterdammers: er is een eigen bijdrage die door het CAK (overheid) wordt bepaald en vastgesteld. Dit is gelinkt aan je inkomen van een peildatum, ongeveer 1-2 jaar geleden. Er kan bezwaar aangetekend worden over het bepalen van je inkomen, mocht het niet correct zijn. Ondersteuners van onze stichting zullen je hierbij kunnen helpen. De eigen bijdrage valt voor de meeste van onze bewoners voor eerste 6 maanden tussen de € 250-€450 per maand.
  • Huishoudgeld € 5,00 per dag.

Partners
Dit project is in samenwerking met onderstaande partners, zodat een totaal pakket van Minnesota Model behandeling en verblijf in een Safe House kan worden aangeboden.

Voor aanmeldingen: klantaanvraag@stichting12stappen.nl
Verdere informatie: info@stichting12stappen.nl of bel 020 4277 584